دیجیتال مارکتینگ محصولات صنعتی

دیجیتال مارکتینگ صنعتی

همانطور که از نامش پیداست ، دیجیتال مارکتینگ صنعتی به معنی بازاریابی محصولات صنعتی با استفاده از هر ابزار دیجیتال است. بازاریابی از طریق وب سایت ، پیام رسان ها ، شبکه های اجتماعی ، تلفن و حتی تلوزیون و رادیو بازاریابی دیجیتال هستند. اما امروزه بیشتر منظور از این اصطلاح بازاریابی و فروش اینترنتی است.

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلی است که کانال ها و استراتژی های مختلف و متنوعی را در بر می گیرد. این گستردگی می تواند شما را برای انتخاب درست به چالش بکشد. اما روی دیگر سکه این است که راه زیادی برای رسیدن به موفقیت در فروش آنلاین در اختیار دارید. شرکت هایی که قصد بازاریابی در فضای مجازی را دارند ، هرگز در گذشته تا این اندازه با تنوع استراتژی رو به رو نبوده اند.

 افراد پاسخ تمام سوالات و خواسته های خود را در اینترنت جستجو می کنند. البته همه گیری بیماری کرونا نیز کار این روند را سرعت بخشید. این تغییرات ما را از سفرهای پرتکرار و جلسات طولانی و خسته کننده برای فروش محصولات تا حد زیادی بی نیاز کرده است. باید بگویم ما در این مورد بسیار خوش شانس تر از گذشتگان هستیم.

گرچه راهبردهای زیادی برای بازاریابی اینترنتی مجود دارد ، اما بعضی از آن ها برای محصولات صنعتی موثرتر هستند. در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

دیجیتال مارکتینگ برای شرکت های صنعتی

طراحی سایت

طراحی سایت شرکت های صنعتی

اکثر استراتژی های دیجیتال مارکتینک برای هدایت ترافیک به سایت شما طراحی شده اند. پس قدم اول داشتن یک وب سایت است. داشتن یک سایت مناسب باید اولویت اول شما باشد.

وب سایت شما دروازه ورود مشتریان و شکل دهنده اولین برداشت مخاطب از شماست. طراحی باید حرفه ای و مفید باشد. برای دستیابی به این هدف ، حداقل رعایت این نکات ضروری است.

  1. جذابیت : طراحی آن باید به روز و برای کاربران با فرهنگ و پرسونای مشخص دارای زیبایی بصری باشد.
  2. پیمایش : مخاطبین برای یافتن پاسخ ها و رع نیازهایشان به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن به وب سایت شما آمده اند. منوهای زیاد و مسیرهای عجیب و غریب قطعا باید از دست رفتن مشتریان زیادی خواهد شد.
  3. تبدیل بهینه : همیشه راه های ارتباط و خرید را جلو چشم مخاطبان قرار دهید. اجازه دهید به راحتی به مشتری تبدیل شوند.

بازاریابی محتوایی

نقطه ضعف اکثر کسب کارهای صنعتی در ایران دقیقا بازاریابی محتوایی صنعتی است. اگر می خواهید بدانید چرا برخی از شرکت ها درآمد قابل توجهی از بازاریابی آنلاین به دست می آورند ، در حالی که دیگران فقط در آرزوی آن سرمایه زیادی را از دست داده اند ، باید بگویم بازاریابی محتوایی ، پاسخ شماست. برای اینکه کسب‌وکارتان ادامه پیدا کند، باید محتوای جدید و جالب را به طور منظم منتشر کنید.

یکی از بهترین راه ها برای شروع، افزودن یک وبلاگ به سایت شرکت  است. پس از انتشار پست ها، می توانید آنها را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و از آنها برای جذب ترافیک به سایت خود استفاده کنید.

همچنین می توانید محتوا را به شکل گرافیکی ، ویدئو ، راهنما ، گزارش و … در بیاورید. اصولا هرچقدر درک مطالب را برای مخاطبین راحت تر کنید ، به نفعتان خواهد بود.

سئو

زمانی که سایت راه اندازی شد ، هرچقدر هم که طراحی آن حرفه ای باشد تا زمانی که مخاطبان هدف شما نتوانند آن را بیابند اثرگذار نخواهد بود. بهترین کار برای این که در دسترس دیگران باشید ، سئو است.

سئو فرآیند بهبود سایت و صفحات آن شما است به طوری که آنها در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با خدمات شما در رتبه های بالا قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر شما تولید کننده دستگاه چاپ هستید وقتی کاربران کلماتی مانند “تولید کننده دستگاه چاپ در [شهر شما]” را جستجو می کنند ، سایت شما را در نتایج بالا ببینند.

این بهترین راه برای یافتن سرنخ های جدید است. همچنین نتایج سرمایه گذاری در سئو ، ماندگاری و اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به روش های دیگر مانند تبلیغات پولی دارد.

پرداخت به ازای کلیک

سئو اگر چه ضروری است ، اما بسیار زمان بر است. برای افزایش سرعت جذب مشتری ، همزمان با سرمایه گذاری روی سئو می توانید از تبلیغات هم کمک بگیرید. مخصوصا نتیجه ترکیب تبلیغات و بازاریابی محتوایی می تواند شما را شگفت زده کند.

پرداخت به ازای کلیک یک مدل تبلیغاتی است که در آن به ازای هر کلیک روی تبلیغ وب سایت خود هزینه پرداخت می کنید. بنابراین برخلاف کانال‌های تبلیغاتی سنتی ، که در آن نرخ ثابتی برای فضای تبلیغاتی ، صرف‌نظر از تعداد لیدهایی که کمپین ایجاد می‌کند، پرداخت می‌کنید، تنها به ازای کاربرانی که علاقه نشان داده اند ، پول می دهید.

رایج ترین پلتفرم PPC امروزه گوگل ادوردز است. به شما امکان می دهد تبلیغات را بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربر در نتایج جستجو قرار دهید. به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است بخواهد یک تبلیغ را به هر کسی که عبارت “شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی” را جستجو می کند نشان دهد. برای این کار ابتدا تعیین می کنید برای هر کلیک کاربر چقدر می خواهید پرداخت کنید. سپس وقتی کاربر آن کلمه کلیدی را جستجو کند ، گوگل ادوردز به صورت خودکار بر اساس قیمتی که تبلیغ دهندگان تعیین کرده اند ، آن ها را نمایش می دهد. زمانی که کسی روی لینک وب سایت شما کلیک کند از اعتبار حساب شما کم می شود.

به دلیل تحریم دامنه های ir ، تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ بسیاری از شرکت های صنعتی در ایران جایگاهی ندارد. مدل  دیگر این مدل از تبلیغات را در وب سایت های مختلف می توانید ببینید. اکثر تبلیغاتی که در سایت ایرانی می بینید ، از همین نوع هستند. این مدل تضمین می‌کند که بودجه شما فقط برای سرنخ‌های واجد شرایط هزینه می‌شود.

بازاریابی ایمیلی

از دید بسیاری از مدیران ، ایمیل مارکتینگ جایی در دیجیتال مارکتینگ محصولات صنعتی ندارد. اما آن ها فرصت بسیار سودآوری را از دست می دهند. درصد بالایی از خریداران محصولات صنعتی ، شرکت ها ، تولید کنندگان و سازمان ها هستند که معمولا ایمیلی فعال دارند و مرتب ایمیل خود را چک می کنند. حتی اگر پاسخی به ایمیل هایتان ندهند ، باعث می شود ، برند شما در خاطرشان بماند.

اگر بتوانید تبلیغات خود را در میان محتواهای جذاب ، مرتبط و ارزشمند به خوبی پنهان کنید ، ایمیل مارکتینگ می تواند با کیفیت ترین سرنخ ها را برایتان بیاورد. هر چقدر ایمیل هایی که ارسال می کنید جذاب تر و مفیدتر باشد ، شرکای تجاری و مشتریان زمان تصمیم گیری شما را بیشتر به خاطر می آوردند.

دیجیتال مارکتینگ صنعتی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی صنعتی در شبکه های اجتماعی

پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیسبوک ، لینکدین و توییتر یک فرصت عالی برای برندسازی محصولات صنعتی شما فراهم می کنند. با فعالیت منظم و برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی می توانید قدرت خود را به نوان یک شرکت صنعتی پیشرو افزایش دهید و روابط مستجکی با مشتریان داشته باشید.

با توجه به محدودیت های موجود در اینترنت ایران و همچنین مسئله تحریم ها ، برای بازار داخلی اینستاگرام بهترین گزینه برای برندسازی در شبکه ای اجتماعی است. لینکدین هم به عنوان مجمع متخصصین یک فرصت بزرگ محسوب می شود ، هر چند بسیاری از مدیران از آن غافل هستند.

نکته آخر

تحول دیجیتال پدیده ای است که در سال های اخیر تغییرات زیادی در شرکت ها و سازمان ها ایجاد کرده است. کسب و کارهایی که از آن هوشمندانه بهره می برند به موفقیت های برزگ دست می یابند و دیگرانی که در مورد آن شک و تردید هستند ،  به سرعت به کام مرگ کشیده می شوند. دیجیتال مارکتینگ برای شرکت ها و محصولات صنعتی دیگر یک انتخاب نیست ، شما محکوم به بهره مندی از نعمات آن هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *