تیم فروش و بازاریابی بی انگیزه اند

انگیزه تیمی

چالش کارفرما

باسلام و خسته نباشید خدمت شما…

من مدیرعامل یکی از شرکت های صنایع غذایی هستم با ۱۵ سال سابقه فعالیت

چند ماهیست با چالش بی انگیزگی کارکنان بازاریابی و فروش مواجه شده ام و خیلی کارها هم کردم که بهشون انگیزه بدهم ولی نتیجه ای نگرفتم.

بنظرتون چیکار باید بکنم که هم انگیزه های تیم بازاریابی و فروش کوک باشه و هم اینکه فروشم رونق پیدا کنه و از این رخوت و سردی خارج شویم ؟

پاسخ مشاور

خداقوت. بنظرم چند تا مسئله را باید همزمان بررسی کرد تا حقیقت را شناسایی و براش راهکار پیدا کنیم:

۱. توصیه می کنم حتما آیین نامه حقوق و دستمزد هر یک از اعضای تیم را متناسب با جایگاه، سابقه، مهارت و سطح مسئولیتی که دارند را تدوین کنید و پورسانت ها را بصورت پلکانی متناسب با تارگت تعریف کنید.

۲. یکبار دیگه بررسی کنید که آیا مدیر تیم و اعضای تیم ، شایستگی ، لیاقت ، مهارت ، دانش و علاقه به شغل و فعالیت خودشون دارند. یه مقدار به این جریان مشکوکم. شاید خطایی در استخدام رخ داده.

۳. چنانچه مارکتینگ پلن (برنامه بازاریابی) متمایزی داشته باشین و تارگت ها متناسب با هر بازار هدف بصورت منطقی تعریف شده باشه ، فعالیتهای کارکنان شما ، مفیدتر خواهد بود. اگه برنامه بازاریابی و فروش بازارمحوری هم ندارین که یکی از ریشه های مشکل همینجاست، راه دوری نرین.

۴. پاداش ها و جوایزی فراتر از جریان تارگت مطرح کنید و چنانچه رکورد جدیدی محقق شد، این آیتم ها اعطا شود.

۵. مدیر این تیم اگر خودتون هستید که اشتباه است ، اما چنانچه مدیر بازاریابی و یا فروش دارید دقت بیشتری به توصیه ها و راهکارهای ایشون داشته باشین ، احتمال زیاد ، ایشون رگ خواب تیم را پیدا کرده ولی اختیارات کافی نداره.

۶. محض احتیاط ، بر روی رقابتی بودن کیفیت محصولات ، مزیتهای رقابتب و قیمت گذار هم بررسی دقیقی داشته باشین تا مطمئن شوید دست و پای تیم را خودتون نبسته باشید!

۷. کیفیت مدیریت شما در ترفیع جایگاه، خوش قولی در پرداخت دستمزد و پاداش ، شایسته سالاری و پرهیز از فامیل بازی هم در انگیزه و وفاداری کارکنان سهم بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *