استقبال از خرید اولی ها

فروش و بازاریابی

همیشه اولین ها در ذهن مانا خواهند بود. تجربه خرید برای اولین بار چنان در ذهن مشتری نقش می بندد گویا خرید این کالا را با برداشت های ذهنی که از آن لمس خواهد کرد، برای همیشه مثال زدنی و استثنایی خواهد بود و بعید است به فراموشی سپرده شود.
تجربه ارتباط با خرید اولی ها از مهمترین فرصت های بی نظیری خواهد بود که در صورت موفقیت به برقراری ارتباط قلبی زمینه های وفاداری نیز در وجود خریدار زمینه سازی خواهد شد. مشتریان امروزی از سطح هوش، دانش و تجربه بالایی برخوردارند و با برداشت های عقلی و احساسی در اولین معاملات اقتصادی سعی در شناسایی پتانسیل های ارتباطی فروشنده دارند.
رضایتمندی مهمترین دلیل وفاداری مشتریان به برند می باشد و برای کارفرما بسیار توجیه پذیر است که به جای جذب مشتری جدید، همان مشتری خرید اولی را ترغیب به تکرار خرید کند. بنابراین توصیه می گردد برای این دسته مشتریان بسته ای ویژه آماده کنیم. جذب هر یک خرید اولی به معنای تضمین درآمدهای پایدار و سرمایه گذاری مطمئن در بازاریابی است.
در صورت عدم رضایت مشتری یا ناتوانی فروشنده در برقراری ارتباط مفهومی با مشتری در لحظات نخستین تجربه خرید، احتمال تکرار خرید به حداقل کاهش خواهد یافت و احتمال دارد در صورت دریافت نقطه ضعف از فروشنده، این برند یا کسب و کار را نیز به دیگران توصیه نکرده یا اینکه مانع مراجعه اطرافیان خویش شود. پس برای خرید اولی ها فرش قرمزی پهن خواهیم کرد و…

راهکارهایی برای جذب خرید اولی ها:
1. آموزش، آگاهی بخشی و توجیه عوامل فروش و خدمات رسان در مواجه با خرید اولی ها
2. خوش آمدگویی گرم و مناسب میهمان نوازی
3. تمرکز، وقت گذاشتن مناسب، سخاوت و همدلی و ابراز علاقه پاسخگویی به پرسش ها و نیازهای خرید اولی
4. ارائه تخفیفات ویژه به مناسبت تجربه اولین خرید
5. ایجاد مزیت های رقابتی برای خرید اولی ها
6. ارائه مزایای انگیزشی برای تکرار خرید
7. ایجاد تسهیلات ویژه برای رفاه این دسته از مشتریان
8. ارائه هدایای جذاب و ماندگار
9. ارائه ویژه برای خدمات پس از فروش
10. پذیرایی و ارائه حداقل امکانات عرف میهمان نوازی اداری
11. حفظ ارتباط با خرید اولی ها در طول سال
12. ارائه کاتالوگ، چک لیست خدمات یا محصولات و راهنمای خرید و سایر اطلاعات مفید به مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *