از ماست که بر ماست

از ماست که بر ماست

برخی رفتار افراد و شخصیتها ، مصادیق بارز ضرب المثل معروف است که ریشه در شعر ناصر خسرو دارد:

ز که نالیم ، از ماست که بر ماست

این مثال زمانی بکار برده می شود که کار اشتباهی توسط فردی صورت پذیرد و باعث بوجود آمدن دردسرهای بزرگ گردد که بنظر می رسد این شخص در حال خودزنی می باشد.

از آنجایی که همه در قبال رفتار خویش برای آیندگان مسئولیت داریم، بی شک اقدامات امروز ما در آینده تبدیل به چالشی بزرگ برایمان خواهد شد. یک برند شخصی حرفه‌ای،‌ مسئولیت پذیر و خوشنام، هرگز پشت ‌پا به ریشه و اصالت خویش نمی‌زند. حواسمان جمع باشد که برند شخصی‌مان اینقدر بزرگ‌تر از خودمان نشود که از خاطرمان برود کی بودیم و از کجا آمدیم!

افرادی که اقدام به شوآف و بزرگنمایی می کنند چنان غرق در خودخواهی شده اند که حاضر نیستند واقعیت ها و حقایق پیرامون خویش را ببیند و شتابان به سمت سراب پیش می روند. دریغ از حادثه ای که پرده ها کنار رود و ماه از پشت ابر، بیرون آید. در این روز است که هر چه رشته اید ، پنبه خواهد شد.

برند فیک و تقلبی نباشیم

بنابراین ادعاهای درشت، نتیجه ای جز نگرانی مضاعف ندارد. معمولا افراد گنده گو همیشه ترس پنهانی دارند که ناشی از اغوا و تشویش می باشد. پس باید بیش از اینها ، مراقب پایگاه اجتماعی برند فردی مان باشیم و با دستان خودمان ، متهم به خودکشی پرسنال برندمان نشویم.

پرسنال برندهای فیک و تقلبی ، ضمن چاپلوسی پی در پی با اقداماتی متوهمانه ، معمولا بیش از حد ، خود را جدی می گیرند و چنان در زمین سوخته می تازند که هر عاقل دانایی که نظاره می کند ، انگشت به دهان می ماند و حیران از اینست که این طفل بی نوا به کدامین سو می رود.

هوای پیشکسوتان را داشته باشیم

معمولا همین تندروندگان هستند که ذره ای احترام قلبی و تمکین به رهروان خویش ندارند و متاسفانه کوشش بزرگان را بی اجر و مزد ، جلوه می دهند ، گویی آقا از آسمان افتاده است.

از اینروست که احترام پیشکسوتان واجب است و بایستی هوای اساتید، مشوقان و حامیان خویش را داشته باشیم تا آیندگان نیز حرمت‌ ما را حفظ کنند. فراموش نکنیم که بته اجتماعی ما ریشه در شاگردی و آموختن از بزرگوارانی دارد که مدیون شان هستیم.

درختچه برند شخصی خویش را با تعهدپذیری مسئولانه آبیاری کنید و با یادآوری خاطرات گذشته و اینکه از کجا آمده ایم ، مراقب پرسونال برند خویش باشید.

از این رو می توان به برندهای قدرشناس هم این تضمین را بدهیم چنانچه بر ریل درستکاری حرکت کنند و چشم در رو داشته باشند ، با جرات می گوییم که قهرمان فردا تو هستی که می دانی از کجا آمده ای و به ریشه های اصیل خویش پایند هستی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *