برای گسترش شبکه نمایندگی ها چه باید کرد؟

گسترش شبکه نمایندگی ها

چالش کارفرما

برای گسترش شبکه نمایندگی‌ها ، مشکل داریم. بنظرتون برای عبور از این چالش چه باید کرد؟


پاسخ مشاور

توسعه شبکه نمایندگی‌های فروش و پخش و خدمات پس از فروش، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های تولیدی، صنعتی، بازرگانی، خدماتی و حتی فرانچایزهااست.

منفعت، اعتماد ، پشتیبانی ، پاسخگویی و صداقت از جمله کلیدواژه‌های ارتباطی دو طرفه با نمایندگی‌هاست.

  1. توصیه می شود قبل از هر اقدام در این زمینه ، متناسب با هدف‌گذاری منطقی ، بایستی اقدام به تبیین استراتژیاثربخش نمود و برنامه‌ریزی مشخص و دست‌یافتنی تعریف کرد
  2. توسعه متوازن در این زمینه ، اقدامی مدبرانه و عاقبت‌اندیشانه می‌باشد که همزمان با کمیت ، بایستی کیفیت را نیز مدنظر قرار داد.
  3. توانمندسازی ، ارتقا مهارت فنی و اشتراک گذاری بین نمایندگی‌های موجود از جمله دیگر اقدامات کارگشا می باشد.
  4. برای افزایش تعداد نمایندگی‌ها نیز بر اساس مدل‌ها و الگوهای تعریف شده‌ای می‌توان گزینه‌هایی را نامزد اعطای نمایندگی مدنظر قرار داده و پس از طی فرايندهای مشخص شده‌ای می‌توان هر یک از شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی این جایگاه را اعتبارسنجی کرد.
  5. البته راهکارهایی وجود دارد که با ایجاد بانک اطلاعاتی گسترده و در کوتاه‌ترین زمان ، می‌توان شبکه‌ای قدرتمند و فراگیر را در سطح استانی و کشوری راه‌اندازی کرد که اراده ، پشتکار و تصمیم بزرگ می‌خواهد.
  6. حین اعطای نمایندگی نیز باید متناسب با ظرفیت‌های جغرافیایی بازار و نیز بستگی به میزان توانایی و شهرت وی ، توصیه می‌شود ضمن تهیه قرارداد حقوقی مشخص ، بهتر این است که بسته‌ای انگیزشی و هدفمند را نیز برای پیشبرد اهداف شرکت در منطقه موردنظر همکاری با وی را تدوین و به نمایندگی ابلاغ نمایید.
  7. شاخص‌های قابل اندازه‌گیری جهت ارزیابی روند فعالیت ، پیشرفت و رشد نمایندگی‌ها تعریف کنید و نمایندگی‌ها را بر اساس معیارهای اصولی ، رتبه‌بندی و دسته‌بندی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *