خدمات پس از فروش؛ پیش از بازاریابی و فروش

خدمات پس از فروش

نیت مشتریان از خرید خدمات یا محصول، نتايج حاصل شده از خرید می باشد‌. در واقع منافع و ارزش‌هايي که مشتری با خريد‌ محصول يا خد‌مت ما به د‌ست می‌آورد‌ منجر به برانگیختگی ذهن مشتریان، احساس امنیت، آسودگی خاطر، رضایتمندی، وفاداری و هواداری و بالاخره ایجاد حس مالکیت و تعلق خاطر خواهد شد.

اکثر کسب و کارها و واحدهای تولیدی ایرانی چنین خدمتی را وظیفه حرفه ای خویش ندانسته و با نگاهی فانتزی یا غیرضرور از میزان اهمیت و اعتبار آن کاسته اند دریغ از اینکه حادثه ای بزرگ در راه است. رقابت تنگ تر شده، قدرت انتخاب خریدار بالا رفته و به زودی برندهای جهانی با حرفه ای ترین خدمات پس از فروش وارد بازار تشنه و مطالبه گر ایران می گردند.

در پیچیدگی های امروزی فروش، ارائه سخاوتمندانه اطلاعات به مشتری، مهمتر از فرآیند فروش است. زیرا با ارائه خلاقانه محتواها به چگونگی قدرت تصمیم گیری مشتریان و جلب اعتماد ایشان کمک می کنیم.

سرویس های پس از فروش بعنوان مزیتی برای رقابت پایدار، ارزش افزوده ای برای خرید و بعنوان ابزار پیش رونده بازاریابی و فروش با هدف حفظ و نگهداشت مشتریان قدیمی، گسترش سهم بازار، اثربخشی فروش و درآمد پایدار را به ارمغان می آورد.

بر این اساس میزان ریسک سرمایه گذار را در فروش را تضمین کرده، تردید مشتریان به حداقل می رسد، هوش عاطفی مشتریان تحریک شده و منتج به تکرار خرید خواهد شد. زیرا در اقتصادهای پویا، کسب و کارها با راهکار خدمات پس از فروش، موفقیت خویش را بیمه می نمایند.

بنابراین برای طراحی خدمات پس از فروش خلاقانه و اثربخش، نیاز به شناخت به هنگام و دقیق از وضعیت رقابتی و سبک زندگی مصرف کنندگان و  نیازهای واقعی بازار می باشد تا با تمرکز بر این تحلیل ها، بتوان راهکارهایی نو را برای ارائه این سرویس مشتری مدارانه تبیین نمود.

راه حل نهایی پس از طراحی خدمات پس از فروش، بکارگیری کارشناس ویژه و متخصص برای ارائه سرویس خدمات پس از فروش می باشد که با ارائه کیفی خدمات، میزان و عمق باور و نظر مثبت مشتری در تامین خواسته شان به مطلوب ترین شکل به بار نشیند و پیروزی نهایی در ارتباط قلبی با مشتریان محقق گردد.

همینک کسب و کارهای خویش را به خدمات واقعی پس از فروش عملگرا تجهیز نماییم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *